Skip to main content
  • SFEERVOL CONCERT “DIE DORFPLATZMUSIKANTEN”. Oldeberkoop – Egerländerkapel “Die Dorfplatzmusikanten” heeft afgelopen zondagmiddag voor ruim 70 belangstellenden een sfeervol concert gegeven in restaurant “’t Witte Huis” in Donkerbroek. De kapel speelde enkele golden oldies van Ernst Mosch en nummers van recentere datum. Met zang van Evelien Holsbeek bij de bekende wals “Böhmische Wind” en de polka “Genieß dein Leben jeden Tag” was het weer een leuke middag. De kapel gaat zich nu voorbereiden op haar jubileumconcert op zondag 21 januari in het MFA te Oldeberkoop. Dit belooft een zeer speciaal concert te worden. De kapel bestaat dit jaar 15 jaar en gaat dit vieren met medewerking van het Berkoper popkoor uit Oldeberkoop. Zij zullen een gastoptreden verzorgen tijdens het jubileumconcert. Ook dit koor heeft een bijzonder jaar voor de boeg; opgericht op 1 april 2004 bestaan ze dus volgend jaar 20 jaar! Kapel en koor zullen ook een tweetal nummers samen ten gehore brengen. Wilt u dit bijzondere concert meemaken? Kijk voor meer informatie op: www.diedorfplatzmusikanten.nl. Kaarten zijn verkrijgbaar aan de zaal.
    Angelica Braam
    WEER VOLLE ZALEN VOOR “DIE DORFPLATZMUSIKANTEN” Egerländer kapel “Die Dorfplatzmusikanten uit Oldeberkoop hebben weer een tweetal succesvolle optredens achter de rug. Op vrijdag 24 maart jl. verleende de kapel haar medewerking aan de jaarlijkse uitvoering van fanfare Bant-Creil-Rutten in de Bantsiliek te Bant. Voor de pauze trad de fanfare op onder leiding van Meindert Koop Schokker en na de pauze mocht de kapel haar kenmerkende Böhmische sound laten horen. Enthousiaste kapelmeester Benny Eissens haalde alles uit de kast om de muzikanten tot het uiterste te motiveren. Het Publiek ging spontaan in de polonaise. Het concert werd afgesloten met het gezamenlijk spelen van het nummer “Böhmische Traum”,wat een staande ovatie opleverde Afgelopen zondag verzorgde de kapel een eigen optreden in het “It Maskelyn” in Hurdegaryp. Met 130 bezoekers zat de zaal gezellig vol. Oude, herkenbare nummers, maar ook een aantal nieuw ingestudeerde nummers zorgden voor een afwisselende middag. De zang van Evelien Holsbeek en Benny Eissens waren een welkome aanvulling in een aantal polka’s en walsen. De kapel gaat nu even in “sluimerstand”, en zich concentreren op de repetities om nieuwe nummers in te studeren en oudere nummers te verfijnen en nog meer de aandacht te geven aan de speelmanier en opvatting. Na een druk voorjaar met meerdere optredens kan de kapel terugkijken op een succesvolle concertreeks.
    Angelica Braam
    Veel succes voor “Die Dorfplatzmusikanten” Egerländerkapel “Die Dorfplatzmusikanten” uit Oldeberkoop mochten op 5 maart en 17 maart jl. weer een enthousiaste groep bezoekers vermaken met hun Böhmische klanken. Maar liefst 150 liefhebbers van de Egerländer muziek hadden hun weg naar de Veldkei in Havelte gevonden op zondagmiddag 5 maart. De zaal zat helemaal vol. De kapel, onder leiding van Benny Eissens uit Hollandscheveld, mag zich verheugen in een steeds groter wordende schare vaste bezoekers. Ook de kapel zelf groeit gestaag, met inmiddels meer dan 25 spelende muzikanten is het een volwaardig orkest. Bij dit optreden stonden enkele nieuw ingestudeerde nummers op het programma, waaronder de wals “Herzeleid”. De zang werd verzorgd door Evelien Holsbeek en de kapelmeester Benny Eissens. Op vrijdagavond 17 maart was er een besloten optreden voor seniorenvereniging “Ons Genoegen” uit Vledder. De Tippe was goed gevuld met 50 aanvankelijk zeer geconcentreerde toehoorders. Maar in de loop van de avond kwam het publiek los en gingen zelfs de voetjes van de vloer. Er werd gedanst, geklapt en zelfs meegezongen of geneuried. Kortom, weer een prachtig optreden van deze enthousiaste kapel voor een dankbaar publiek. Op vrijdagavond 24 maart is de kapel te zien en te beluisteren in MFC Bantsiliek te Bant (aanvang 20.00 uur) en op zondagmiddag 2 april in dorpshuis “It Maskelyn” in Hurdegaryp (aanvang 14.30 uur).
    Angelica en Annie
    Hallo vrienden en verdere belangstellenden van Die Dorfplatz Musikanten. Wij hebben ontzettend veel zin in komende concerten. Kijk op onze agenda voor datum , plaats en aanvangstijden. Groeten van de voorzitter.
    Gerwin Schalen
    Dit is de eerste review en tevens als test. Zo te zien gaat dat prima en kan ik op deze plek melden wat ik van het laatste optreden, de openbare repetitie in Oldeberkoop vind. Het was een prettig en gezellig gebeuren met een flink aantal van onze vaste "vrienden van" fans. Ik heb ervan genoten.
    Pieter